“Je wordt uitgedaagd om steeds opnieuw na te denken.”

Jennifer van Schoonhoven werkt als accountant-administratieconsulent bij De Hooge Waerder. Binnen 11 jaar is zij van junior doorgegroeid naar manager van haar team. Dit jaar houdt zij zich, naast haar reguliere werkzaamheden, ook bezig met de steunmaatregelen voor ondernemers die vanuit de overheid zijn verstrekt.

Doorgegroeid van junior naar manager
De groei die Jennifer de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, is iets waar zij echt trots op is. “Ik begon bij De Hooge Waerder op het kantoor in Alkmaar. Ik was nog niet afgestudeerd en in eerste instantie was er geen mogelijkheid om hier af te studeren. Daarom ging ik voor een aantal maanden naar een andere werkgever, maar al snel merkte ik dat dit niet zo leuk was als hier. Toen De Hooge Waerder mij toch de mogelijkheid bood om te kunnen afstuderen, greep ik deze kans en ben ik sindsdien niet meer weggegaan.”

Momenteel werkt Jennifer als accountant en is zij de rechterhand van de director. “Ik houd mij voornamelijk bezig met de planning, reviews, het tekenen van jaarrekeningen en de subsidies die vanwege corona zijn verstrekt. Daarnaast begeleid ik medewerkers uit het team. Wanneer ik een jaarrekening review, komen hier vaak adviezen uit en begeleid ik de klanten daarbij. Hier komt veel klantcontact bij kijken, en dat is wat het zo leuk maakt.”

De kwaliteit continu verbeteren
Wat maakt het voor Jennifer zo leuk om bij De Hooge Waerder te werken? “Je voelt hier echt een familiair gevoel. Je wordt goed begeleid met de vraagstukken die je hebt en iedereen is bereid om je te helpen. In de afgelopen jaren is er een flinke kwaliteitsslag gemaakt in de dossiervorming en ook in de mindset van alle werknemers. Naast dat we meedenken met de klant, zijn we ook scherp op de regelgeving. Je hebt toch een rol in het maatschappelijk verkeer, dus ik vind het belangrijk dat we een hoge kwaliteit leveren.”

De Hooge Waerder heeft een diverse klantenportefeuille. Dat is dan ook één van de redenen waarom Jennifer het na 11 jaar nog steeds naar haar zin heeft. “Onze klanten zijn heel verschillend. Van een financieel consultant als ZZP’er tot productiebedrijven met meer dan 50 werknemers. Die afwisseling is wat het juist leuk maakt. Doordat je met alle soorten klanten te maken krijgt, word je uitgedaagd steeds opnieuw te blijven nadenken en niet op de automatische piloot te werken. De uitdaging om het klant specifiek goed neer te zetten, is wat het werk interessant houdt.”

Steunmaatregelen voor ondernemers
Afgelopen jaar is daar een extra uitdaging bij gekomen voor Jennifer. Vanwege de coronapandemie zijn er subsidies in het leven geroepen om ondernemers te ondersteunen. Jennifer heeft het met een aantal collega’s op zich genomen om hier een goed proces voor neer te zetten. “Toen bekend werd dat er subsidies kwamen, hebben veel ondernemers dit aangevraagd. Later werd pas meer duidelijk wat de voorwaarden hieromtrent waren. Eén daarvan was dat je een handtekening moet hebben van een accountant met akkoord over de aangeleverde cijfers. Alle checks op bijvoorbeeld de omzet en de percentages leveren veel dossiervorming op, dus hier hebben wij zeker onze handen vol aan.”

Om dit proces te stroomlijnen en aan alle vereisten te voldoen vanuit de overheid, is Jennifer samen met collega’s een werkgroep gestart. “Het was belangrijk dat wij ons gingen specialiseren in deze specifieke regelgeving. Maar ook dat er duidelijk werd wat wij en de klant moesten doen om aan de gestelde voorwaarden van de overheid te voldoen. Samen met mijn collega’s hebben wij ons goed ingelezen en daarna overlegden we over de regelgeving. Het doel? Komen tot een efficiënte en effectieve werkwijze waarmee andere collega’s ook aan de slag kunnen gaan. Dit hebben we inmiddels succesvol geïmplementeerd binnen De Hooge Waerder. Nu zijn wij nog bezig met het vaststellen van de eerste subsidies. Voorlopig hebben wij hier nog genoeg werk aan en kunnen we profiteren van de kwaliteitsslag die we op dit gebied hebben gemaakt.”

 

DEEL DIT BERICHT